Troligen självmord

Det fanns en enhörning som var svart
Men alla vita beundrade honom
Dom kallade honom Universum
Han var det stora svarta, och de själva stjärnorna
Hur kom det sig att han hade denna udda färg?

Det gick rykten om att Universums mor förälskat sig i Bäckahästen själv
Tillsammans hade de badat i den svarta tjärnen innan de tvingades skiljas åt

Men Universum förblev ett mysterium för hela skogen
En sommarmorgon när solen steg upp över bergen låg den svarta enhörningen död i sin glänta
Den svarta pälsen var askgrå och det svarta hornet vitnat.
Var ska stjärnorna ta vägen när inte universum finns





Varför måste man skriva allting centrerat :P jag ville bara ha dikten så. Men jag får väl se till att fylla ut raderna då. Idag jobbade jag kväll och imorrn jobbar jag dag. Efter jobbet ska jag träffa Elin. Vi ska laga tacopaj och dricka lite vin :) för jag är ledig på onsdan. På torsdag efter jobbet ska jag förmodligen träffa Johannes. Hans bil är lagad nu så nu kan vi åka nånstans :) kanske ta ett kvällsdopp om de tinte är för kallt.

Bara en vecka kvar till jag åker till London nu :) ska försöka hålla mig frisk hehe. Har nån släng av urinvägsinfektion men det ska botas med att dricka mkt :)
På jobbet idag fick jag vara med och hjälpa till på en gynundersökning. Usch usch, stackars tanten.

I lördags hade jag fest hemma hos mig :) först var det bara Robin och hans kompis här, hon hade med sig sin pojkvän också. Det var trevligt att sitta och prata lite. Sen började jag spela gitarr och gjorde det hela kvällen :P Louise och Erik kom och Åsa med två kompisar. Jag gick inte på krogen sen utan det blev bara hemmafest, kan vara skönt ibland. Fast ibland vill man ju ut och spana :P

Kommentarer
Postat av: Lollo

Det var trevligt hemma hos dig i lördags. Lite rödvin o träffa vänner. Skönt att inte gå ut, undra hur sent d skulle bli med städningen då.

Gott med tacopaj :D

Mums, hoppas d blir nån matlåda till mig ;)

2008-06-30 @ 22:42:31
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: Johanna

heej!

hoppas det inte va nå allvarlig hos farbror doktorn bara :)

men va är de där du skrev? fifi..? antar att det är något gammalt program...? :D



kram hejs

2008-07-02 @ 22:36:55
URL: http://jotta.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha.. heter den så? :O jag har ingen koll alls :P

2008-07-05 @ 12:59:25
URL: http://jotta.blogg.se/
Postat av: Johanna

Min farmor är värsta modern :D haha!!



Mja, i just den där fisken så var det mkt ben :S men man får pilla lite :)



nu kräver jag en uppdat. här hörredu :)



kramis

2008-07-30 @ 13:34:38
URL: http://jotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0